A 2010-és évek végéhez közeledve megváltoztak az emberek digitális média fogyasztási szokásai. Az eddigi Youtube videókat, a Facebook idő vonal görgetését felcserélték az Instagram storyk, a TikTok foryou page tartalmak, a live stream közvetítések, és a sorozatok streaming szolgáltatóktól. A 2020-as év furcsaságának köszönhetik főként ezek a platformok az egyre nagyobb elérésüket. A piac kezd megtelni, így adunk nektek 6+1 hasznos tippet, hogyan kerülj a legjobbak közé, hisz ma már a minőségi tartalom az üzletek aranykészlete. Elkészítettünk neked egy tartalomgyártó kisokost, ami segít a mindennapos felkészültségedben.
1. Énmárka kiépítése
Hihetetlenül fontos, hogy a közösségi médiában azt az önmagadat add, akit szeretnél végig kísérni karrierem során. Építs fel egy szerethető figurát, akinek tartalmait szívesen fogadja a közönség. Az énmárkádban fontos, hogy a célcsoportod fogadjon el, tehát ha gyerekeknek gyártanál tartalmat, ne olyan stílust vegyél fel, amely az idősebb generáció igényét elégíti ki.
2. Tartalom targetálás
Válaszd ki a célközönséged! Találd ki, hogy milyen témában tudod a leghitelesebben eladni magadat a fogyasztók felé. Ez alapján válaszd ki, hogy milyen hashtageket szeretnél használni, végezz egy alapos piackutatást, hogy az adott témában a fogyasztóknak milyen igényeik vannak, más tartalomgyártóktól miket hiányolnak, és ezeket építsd be a videóidba.
3. Felkészültség
Egy tartalomgyártó mindig felkészült kell legyen. Minden videód, posztod, vagy képed előtt készülj fel arra, hogy kamera elé állsz. Fontos az igényes megjelenés, hogy a mondandód hiteles információkért hasson. Törekedj az érthetőségre, ugyanis a közösségi médiába gyártasz tartalmat, nem tudományos lapokba. Próbálj úgy fogalmazni mindenképp, hogy egy 12 éves gyermek is megértse azt, amit mondasz. A posztok szövege és címe ne legyen hosszú, inkább rövid, lényegretörő és tagolt. Videók esetén is törekedj a rövidségre, egy videó ha lehet, maradjon 1 percen belül, a mai generációk tartalom fogyasztási szokásai rohamosan gyorsulnak.
4. Folyamatos tartalomgyártás
Ne szegje kedved, ha az első pár videód nem ér el több ezres megtekintéseket! Kimutatott tény, hogy átlagosan az 5. és 10. videónk között érjük el a foryou-t TikTokon, míg más platformokon a követők megérkezése sokkal hosszabb folyamat, akár több hónapba is kerülhet. Az érdeklődés felkeltéséhez fontos, hogy vicces és kreatív videókat is gyártsunk.
5. Trendek követése
Minden platformon vannak folyamatosan trendek, amelyek önmagunk és mások szórakoztatására gyártunk. Ezek gyakran eltérhetnek az általunk követett témától, bár sok trendet át tudjuk alakítani a saját témánkhoz. Ilyenek a mémek, illetve a vírus hangfájlok, amelyek nagy százalékban nagy elérést tudnak számunkra garantálni. Jelenleg ilyen a Muffin Man gag, ami egy Jimmy Fallon show-ról indult és ellepte az egész TikTok-ot!
6. Tartalomgyártó technikai eszközök beszerzése
A videónk jó minősége érdekében fontos, hogy videónkat vagy kamerával, vagy jó minőségű kamerával rendelkező telefonnal vegyük fel, illetve mikrofonnal, vagy mikroporttal rögzítsük a hangot. Ezeknek az eszközöknek köszönhetően a videók sokkal profibbnak tűnnek majd. Képek, vagy grafikák esetében pedig fontos, hogy profi grafikai programokkal alakítsuk a képeket. Ilyen programok például a Canva, illetve a Photoshop.
+1 Működj együtt profikkal:
Ha úgy gondolod, hogy ezeket a tippeket nem biztos, hogy egyedül meg tudnád valósítani, működj együtt olyan profi csapatokkal, mint mi, hogy a te profilodon is minőségi tartalom jelenjen meg!