Mi is az a CleanTok?
A CleanTok-on valójában a hétköznapi emberek takarítási rutinjukat, felhasznált takarítószereiket és eszközeiket megmutatva. Sokszor az ún. ’ASMR’ hatást alkalmazva kitakarítják házukat. Ezek a videók hihetetlen gyorsan felkapottak lettek és idővel ezek a típus videók a #cleantok címkével jelölve egy saját trend-et alakítottak ki a közösségi médián.
A TikTok algoritmusnak köszönhetően számtalan hasonló trend – mint például a #booktok, #foodtok, #drinktok – érdeklődési körre koncentrálva rendkívüli lehetőséget ad az iparág szereplői számára. Akár termékük, akár szolgáltatásuk organikus reklámozására páratlan felületet kínál a TikTok.
Remek példa a ScrubDaddy és a PinkStuff nevű márkák TikTok-on mutatott jelenléte.
Nagyon hamar léptek be a piacra és kiváló influenszer marketinggel, majd közös együttműködésükkel jelenleg egyöntetűen uralják a #cleantok érdeklődési kört a TikTok-on.
A CleanTok hashtag-re kereséssel rengeteg tippet, praktikát és rejtett porgyűjtő helyeket fedezhetünk fel lakásunk tisztán tartására.
Szintén sok alkalommal a CleanTok videók további pozitív értékeket képviselnek a mentális és a fizikai egészség terén. Sok OCD (obszesszív-kompulzív zavar) beteg alkalmazza a hashtaget. Videóikban a mentális betegségek elfogadásáról és azokkal való együttélésről osszák meg tapasztalataikat egy mindennapi takarítás közben.
A takarítói szolgáltatást kínáló magánvállalkozók rendszeresen ajánlják fel szolgáltatásaikat ingyenesen, bármilyen mentális vagy fizikai betegségben szenvedő egyén számára. Jellemzően ezek az otthonok átlag fölött elhanyagoltak. A termékek által elért hatás hihetetlen jó bizonyíték mind a felhasználó és a felhasznált szerek, eszközök hitelesítésére.
Ritkább esetben a felhasználók megosztják a videóikat az edzési rutinokról, az egészséges receptekről, és arról, hogyan kezelik a stresszt és a szorongást. A tartalmak célja az inspirálás és a motiválás, hogy a felhasználók gondoskodjanak önmagukról, mind mentálisan, mind fizikailag.